vrijdag 9 augustus 2013

Kerst in de zomer

Hier is ie dan, mijn eerste geborduurde kaart. Ik heb altijd gedacht dat het niets voor mij was maar ik vond het toch erg leuk om te doen. En inderdaad ideaal om op m'n balkonnetje in het zonnetje te doen.
Het kaartje met borduurpatroon heb ik op de markt gekocht, geen idee van wie het patroon is. Er stond geen beschrijving bij dus heb ik maar wat uitgeprobeerd. Het rode geborduurde deel had volgens mij anders gemoeten, alleen geen idee hoe.
Het garen dat ik heb gebruikt is Madeira Polyneon. Van dit glansgaren heb ik een erg ruime keus omdat het professioneel borduren van o.a. bedrijfskleding en badtextiel mijn werk is, maar dan met grote industriële borduurmachines. Nu alleen nog een iets dunnere naald zien te vinden, degene die ik nu gebruikt heb laat te grote gaatjes achter.
Al met al vind ik het een aardige geborduurde kaart geworden voor zo'n eerste keer.
Het 3D-plaatjes is van Nel van Veen en heb ik een enkele glitter-dot op geplakt.
Met deze kaart doe ik mee met de Fadengrafik-challenge 'Kerst in de zomer'.
 
 

11 opmerkingen:

  1. een prachtig kaartje Carola.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een beeldschoon kaartje, een prachtige geborduurde rand er omheen klasse meis.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carola,
    Zo ben ik ooit begonnen met kaarten borduren, vond het heel leuk om te doen, nu is het wat op de achtergrond geraakt..je hebt het heel mooi gedaan, zeker voor de eerste keer...je kunt de gaatjes op de achterkant dicht wrijven met de bolle kant van een lepel..het mooiste is het om met een fijne prikpen, gaatjes te prikken en ook en dunne naald te gebruiken..succes en een fijn weekend, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Carola
    Schitterend is je geborduurde kaart, waarom laat je deze niet meedoen bij de challenge van de Fadengrafik, daar wordt een geborduurde kerstkaart gevraagd, hij is zo mooi , ik zou meedoen.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel MOOI kaartje Carola en zeker als dit je eerste geborduurde kaartje is. Zelf vind ik borduren heel erg veel ontspanning geven.....kom er te weinig aan toe ☺☺☺.
    Fijn weekend en liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor het meedoen aan de challenge van de Fadengrafik, je kaart is meer dan prachtig, hij is schitterend.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kerstkaart en prachtig geborduurd.

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je mee hebt gedaan aan de Crealies bloghop!
    En van Harte welkom op mijn blog als volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Carola. Leuk dat je meedoet bij de Fadengrafik. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaart :)
    Dank je wel voor je deelname aan de Fadengrafik Challenge :)
    Groetjes Geesje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor langskomen en het achterlaten van je berichtje.
Thank you for stopping by to leave me a comment.
Groetjes / Greetings Carola

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...